"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

torsdag 30. januar 2014

Fiskegrateng




3 ss smør
6 ss hvetemel
6 dl melk
800 g fisk, for eksempel seiblokk
100 g makaroni
2 egg/eggerstatning tilsvarende 2 egg
Salt og pepper
Muskatnøtt
Strøkavring

Lag tykk saus av smør, mel og melk
Skjær fisken i små biter, og la koke med i sausen i noen minutter
Kok makaroni, hell av vann, og tilsett i sausen
Smak til med salt, pepper og muskatnøtt
Rør inn egg/eggerstatning
Hell røra over i en smurt ildfast form
Strø over strøkavring
Stekes på 180o i 45-60 minutter

Serveres med grønnsaker etter ønske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar