"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

fredag 9. november 2012

Appelsinsaus


Denne sausen smaker supert til kylling og ris!

0,5 terning grønnsaksbuljong

3 dl vann
0,5 appelsin, saft og revet skall
0,5 terning grønnsaksbuljong
2 ts maizena
1 ss balsamicoeddik
1 ss akasiehonning
Salt og pepper
2 ss appelsinmarmelade
2 ss meierismør

Kok opp vann og buljongen
Tilsett appelsinsaft og -skall
Rør ut maizenaen i litt vann, tilsett under omrøring
Tilsett eddik, honning, smør og appelsinmarmelade
Kok i 5 minutter
Smak til med salt og pepper

2 kommentarer:

  1. Jeg tror kanskje de har sånne glass på Ikea. Der har de i hvert fall stort utvalg. De jeg kjøpte her var de minste jeg fant på Europris, og de er vel godt over dobbelt så store som hapåglass.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Da blir det Ikea-tur en dag til uka :)

      Slett