"Kokeboken" min


Poenget mitt med denne bloggen er å ha alle mine favorittoppskrifter lett tilgjengelig, uansett hvor jeg er hen.

Oppskriftene kommer fra venner, familie, nett, ukeblader osv, så hvis noen føler at de bør krediteres for en oppskrift, så er det bare å si ifra.

Jeg legger kun ut oppskrifter som er prøvd her hjemme, og bare med bilder jeg selv har tatt.

Mottar gjerne forslag til nye oppskrifter på e-post valkyriensmatverden@hotmail.no

fredag 26. oktober 2012

Svin i eplesaus




600 g strimlet svinekjøtt
1 pose knaskerøtter/babygulrøtter
2 grønne epler i biter
4 stilker stangselleri
4 kokte poteter i biter

1 pose bearnaisesaus
3 dl eplemost
1 dl matfløte

Skrell, del opp og kok poteter. Kok gulrøttene knapt møre

Del opp selleri og eple

Stek kjøttet. Tilsett poteter, eple, selleri og stek varmt. Tilsett gulrøttene

Pisk ut sauspulveret med eplemost og fløte. Kok opp under omrøring, og la koke noen minutter

Bland sausen oppi resten, og server

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar